כאשר יש צורך בביצוע איטום לגג הדבר הראשון שרוב האנשים עושים הוא חיפוש מהיר ברשת אחר מחירון איטום גגות. המחירונים ברשת נותנים מידע בעיקר על איטום דרך שימוש ביריעות ביטומניות או על זיפות גגות או מחיר שאינו "מחובר למוצר ספציפי". לרוב לא נמצא מידע על פתרונות אחרים ובפרט על יריעות טרמופלסטיות מ-  PVC או TPO ובמאמר כאן הרחבנו את הסיבה לכך.

המאמר הזה שונה מאלו שמציגים טבלאות. הוא מתמקד בעיקרון החשוב ביותר בבדיקת המחיר ולא למעשה במציאת הפתרון המתאים לגג. לפני שאפשר יהיה לענות על השאלה כמה עולה איטום יש להבין אילו פתרונות קיימים, אילו המתאימים ביותר לגג ובהתאם, לבחון את המחיר.

 

השאלות החשובות שמשפיעות על בחירת סוג האיטום

כדי לענות על השאלה ״כמה עולה איטום גגות?״ יש להבין את הצרכים של המקום ושל המבנה. יש להעלות שאלות הנוגעות לגודל הגג, החומר ממנו הוא עשוי, לבחון את חשיבות הבידוד הטרמי והאקוסטי ולבדוק עד כמה הוא "עמוס" במתקנים שונים  (כגון: דודי שמש, פאנלים סולאריים, מזגנים, צ'לרים ואלמנטים אחרים).

בנוסף לבחינת המצב הנוכחי של הגג יש לבחון את ייעוד המבנה הנוכחי ורצוי מאד לבדוק האם מתוכנן שינוי כלשהו. למשל, שינוי של מפעל\ מחסן והסבה למבנה משרדים שיכול להיות מבורך וזאת בתנאי שהאיטום של הגג מתאים לכך. גגות של מפעלים רבים עשויים מפאנל מבודד (פח) אשר יכול לתת את המענה המתאים ולהציע בידוד טרמי ברמה טובה אך לא אקוסטי (שלא נדרש במפעל אבל חשוב למשרדים).

בשינוי ייעוד של המבנה למשרדים עשוי להיות מצב בו הגג לא נותן את המענה המתאים מבחינת הבידוד האקוסטי. במצב זה יהיה רעש חזק בימי הגשם, דבר שיהפוך את העבודה בחורף למאתגרת ולעתים אף בלתי אפשרית. במקרה זה יש למצוא פתרון אשר יוכל לפתור את הבעיה וכאן פתרון משולב של יריעות טרמופלסטיות עם אלמנט הבידוד הנדרש יכול לתת את המענה הנדרש והטוב ביותר למבנה ולשינוי יעודו.

בחיפוש מידע על איטום גגות, מחיר הוא אחד הפרמטרים החשובים, אך יש לבצע את החישוב בצורה הנכונה. יש להסתכל על הטווח הארוך וזאת גם במידה וישנה מגבלת זמן (כלומר הצורך לבצע את התיקון באופן מידי) וגם כאשר התקציב (המזומנים) מוגבל. לעתים דווקא בשל התקציב המצומצם כדאי להסתכל על העתיד וזאת כדי להימנע מתשלום נוסף על איטום בשנה/ שנתיים הקרובות.

 

העקרון המוביל בחישוב מחיר איטום גגות – שכלול הצרכים העתידיים

האתגר הגדול ביותר הוא לראות את הצרכים העתידיים, גם אם התקציב מוגבל וגם כשנראה שיש צורך בתיקון מידי. חשוב לקבל את ההחלטה הנכונה בכל הנוגע לחומרים ואנו ממליצים לקרוא את המאמר על האפשרויות הקיימות בשוק שמופיע בקישור כאן.

חשיבה ארוכת טווח משכללת את הצרכים העתידיים ובהתאם מתבצע חישוב האיטום. התוצאה תהיה לרוב חיסכון משמעותי הן בזמן שמושקע בתיקון ואיטום הגג והן כלכלית, הדוגמא הבאה ממחישה את ההבדלים בין המחירים השונים:

  • במקרה של מחיר זיפות גג בעלות של 2,500-4000 ש״ח ל-100 מ״ר עם אחריות לשנה המחיר לכל מ״ר לשנה יהיה 25-40 ש״ח.
  • במקרה של שימוש ביריעות טרמופלסטיות מ-PVC או TPO בעלות של 10,000-12,000 ש״ח ל-100 מ״ר עם אחריות לעשר שנים המחיר לכל מ״ר לשנה יעמוד על 10-12 ש״ח בלבד.

לצד השימוש בחומרים הנכונים חשוב לבחור את הקבלן המתאים וזאת לאחר בירור כי הוא אכן מומחה לחומר הנבחר.

 

לקבל מענה מקיף במקום אחד

חברת ארז שמה לעצמה למטרה לתת פתרון מלא ומקיף לכל צרכי האיטום. חשוב לנו לעמוד בדרישות הגבוהות ביותר ומתוך כך אנו מציעים:

  • פתרון לכל גג בהתאם לסוג, לגודל ולעומס
  • אחריות ארוכת טווח (עד 20 שנה) שיכולה לחסוך בעלויות העתידיות
  • אנשי מקצוע שהוכשרו על ידינו ושמכירים היטב את החומרים שלנו
  • פריסה לתשלומים וגמישות שנותנת מענה גם במקרים דחופים
  • ״תו ירוק״ לכל מוצרי האיטום ועמידה בתקנים הרלוונטיים בארץ ובעולם
  • יכולת טיפול בגגות עם מערכות סולאריות
  • אחריות מקיפה הן על היריעות כיצרן והן על ההתקנה כמבצע .

חברת ארז מביאה יריעות טרמופלסטיות לגגות המבנים וזאת כדי להבטיח את האיטום היעיל והאידיאלי ביותר עבור כול מבנה . היריעות הטרמופלסטיות מגינות על המבנה, מסייעות ביצירת בידוד טרמי ואקוסטי. הן מעניקות תוצאה באיכות הטובה ביותר וזאת בהשוואה לפתרונות הנפוצים בשוק הישראלי (זיפות גגות ויריעות ביטומניות).

לצד החומרים הטובים ביותר אנו דואגים לכל לקוח באופן אישי ומקיף. חשוב לנו להתאים את הפתרון הנכון לכל מבנה, להמליץ על החומרים המתאימים ולהציע את אנשי המקצוע הטובים ביותר שהוכשרו כאן אצלנו.

הפתרון לטווח הארוך הוא הטוב והזול ביותר !!

ואחריות מקיפה על העבודה ועל החומרים כיצרן היריעות וכמבצע תמנע מכם אי נעימות לכול אורך תקופת האחריות .