בתעשיית האיטום והבידוד, לא מעט מדברים על יריעות ביטומניות. אבל האם הן באמת החלופה הכי טובה?
לא בטוח.

יריעות ביטומניות הן יריעות עשויות תערובת חומרים של פלסטיק וגומי והן נמצאות בשימוש בגגות רבים בישראל ובעולם כאיטום ה"פופולרי" והמוכר. העובדה שרבים בוחרים לבצע איטום גגות ביריעות ביטומניות אינה בהכרח האופציה הטובה ביותר. עם השנים התרגלו הקבלנים ואנשי המקצוע להשתמש בהן ולא תמיד הם היו מודעים לכך שישנן אפשרויות נוספות שיכולות לתת להם וללקוחות שלהם מענה איכותי ארוך טווח ולעיתים מתאים יותר לסוג הגג.

מה הבעיה עם יריעות ביטומניות?

יריעות ביטומניות מביאות, לצד שיטת העבודה המוכרת גם לא מעט אתגרים. היריעות שחורות ולא תמיד נותנות את הבידוד הנדרש, הן רגישות לתנאי מזג אוויר קיצוניים אשר יכולים להופיע מדי שנה גם בישראל והן לא גמישות, מה שמהווה אתגר איטום בפינות של 90 מעלות ואזורים מעוגלים בגג והצמדות לאלמנטים שונים. אין כל ספק שישנם אתגרים שונים שהיריעות הנ"ל אינן מסוגלות לתת להן מענה כשהדבר מתבטא בנזקים שונים למבנים פרטיים ותעשייתיים.

רוב הקבלנים לא ממש מודעים לחלופות האחרות כדי להתמודד עם האתגרים ולפעמים קל יותר להמשיך לעבוד בשיטות ובחומרים המוכרים שנראה שעובדים "בסדר" במקום לחפש אחר הפתרון האופטימלי. איטום גגות ביריעות ביטומניות הוא דוגמה קלאסית לעבודה עם המוכר והרגיל למרות שישנם פתרונות אחרים וגם טובים ומתאימים יותר.

 

הפתרון חלופי: יריעות PVC ויריעות TPO לאיטום גגות

יריעות איטום מסוג PVC ו-TPO מתגברות על האתגרים שהצגנו ובנוסף הן מביאות יתרונות רבים:

  • היריעות לבנות ובשל כך מחזירות את קרינת השמש ואת החום. תכונה זו מאפשרת להן להעניק את הבידוד המיטבי למבנה, הן יוצרות התנגדות תרמית נוספת למבנה והבידוד מוביל לחיסכון בצריכה האנרגטית של המבנה. זהו יתרון משמעותי לכל מבנה, בכל גודל ולכל פעילות.
    יריעות PVC ו-TPO מונעות קורוזיה בגגות פח ומזחלות בכך שהן מגנות עליהם באופן מלא. הן לא דורשות טיפול מיוחד לאחר ההתקנה
  • יריעות PVC ו-TPO מונעות קורוזיה בגגות פח ומזחלות בכך שהן מגנות עליהם באופן מלא. הן לא דורשות טיפול מיוחד לאחר ההתקנה ואחריות היצרן מקיפה מאפשרת להתקין אותן בביטחון מלא שהן ישמרו על תכונות הגג והמבנה לאורך שנים רבות. יריעות PVC ו- TPO מעולות להתקנת מתחת לפאנלים סולאריים בגלל הגמישות שלהן שמאפשרת כיסי מלא של בסיס הקונסטרוקציה וכל האביזרים הנלווים של הפאנלים.

גם בתחום היישום ישנם לא מעט יתרונות ליריעות איטום PVC ו-TPO כשההלחמה מתבצעת באמצעות אוויר חם ללא אש גלויה. וכמובן, היכולת להתמודד עם זוויות של 90 מעלות ומעלה ואזורים מעוגלים אשר בפתרונות אחרים מהווים בעיה של ממש. בכל מקרה של גג מורכב, תעלות, גג מחומר שנשמע לא סטנדרטי, אפשר לסמוך על יריעות PVC ו-TPO שייתנו את המענה הטוב ביותר.

(אחריות) גדולה יותר.

חלופה לכל גג ומבנה

בעיה נוספת של יריעות ביטומניות היא בכך שהן שחורות ופחות מבודדות לעומת יריעות PVC ו-TPO שמגיעות בצבע לבן (אך יכולות להגיע בגוונים שונים לבחירה). העמידות הגבוהה, הגמישות ואביזרי העזר שעשויים מהחומר, מאפשרים לבצע איטום ברמה הגבוהה ביותר בסוגי גגות שונים.

יריעות איטום PVC ו-TPO גמישות כך שאין צורך להשתמש במעגלות רולקה ולשבור את החומר. אביזרי העזר שעשויים מאותו החומר חוסכים עבודות ידניות שגוזלות זמן כדוגמת עיבוד צנרת וכמובן, חיסכון בזמן שווה חיסכון בכסף. לבסוף, היריעות מחזיקות מים עומדים זמן רב יותר לעומת החלופה, מה שמעניק ביטחון רב גם במקרה של סופת גשמים חזקה מהרגיל.

ארז מוצרים תרמופלסטיים (איטום) – פתרונות איטום שמתגברים על כל האתגרים

כמו בכל תחום (ובעיקר תחום הבניה), כך גם בכל הנוגע לתחום איטום הגגות, ישנם הרגלים ושיטות מוכרות בהן משתמשים רוב בעלי המקצוע. עם זאת ברור שהישן והמוכר הוא לא תמיד הטוב ביותר ולכן בכל תהליך של בניה, שיפוץ ואיטום, חשוב מאוד לבצע בדיקה מקיפה של האפשרויות, השיטות והחומרים ולשמוע על החלופות הקיימות והיתרונות שלהן.
ארז מוצרים תרמופלסטיים (איטום) מביאה ניסיון של למעלה מ-40 שנה בתחום איטום גגות, עם שליטה בשוק בכל הנוגע לייצור ויישום פתרונות איטום ליישומים שונים. מוצרי החברה מתגברים על אתגרים רבים שמוצרים אחרים לא יכולים לתת להם מענה מושלם. כל מוצרי החברה בעלי תו תקן מחמיר ועומדים בדרישות המחמירות ביותר של השוק.
חשוב לנו לתת מענה של פתרון הוליסטי ובתוך כך ייצור, התקנה ואחריות מלאה על המוצרים – מתחילת התהליך ועד סופו (כיצרן ומבצע ההתקנה).

יתרונות נוספים:
סיור בגג לפני והתייחסות לכול האלמנטים הבעייתיים תוך מתן דגש לפתרון מקיף במסגרת אחריות.
טיפול הגגות עם מערכות סולאריים.
אחריות ארוכת טווח – עד 20 שנה .
עמידה בכול התקנים הרלוונטיים (בארץ ובחו"ל)
"תו ירוק" למוצרי האיטום .